คู่มือ Java ฉบับทันสมัย (อัปเดตล่าสุดปี 2025)

 คู่มือ Java ฉบับทันสมัย (อัปเดตล่าสุดปี 2025) บทนำ Java ยังคงเป็นภาษายอดนิยมที่ได้รับความนิยมอย่างต่อเนื่องตั้งแต่ยุค 1990 จนถึงปัจจุบัน ในปี 2025 Java ได้ก้าวหน้าอย่างมากทั้งด้านภาษาหลักและเครื่องมือสนับสนุน ล่าสุด Java 24 ได้เปิดตัวออกมาแล้ว และ Java 21 เป็นเวอร์ชัน LTS (Long-Term Support) ที่แนะนำให้ใช้งานสำหรับระบบจริงในระยะยาว บทความนี้จะช่วยให้คุณเข้าใจภาพรวมของ Java เวอร์ชันล่าสุด รวมถึงฟีเจอร์เด่น โครงสร้างภาษาที่ควรรู้ และแนวทางการพัฒนา Java ยุคใหม่ ภาพรวมเวอร์ชัน Java ล่าสุด เวอร์ชัน สถานะ วันเปิดตัว Java 24 เวอร์ชันล่าสุด มีนาคม 2025 Java 21 เวอร์ชัน LTS ล่าสุด กันยายน 2023 Java 17 LTS รุ่นก่อนหน้า กันยายน 2021 Java 11 LTS เก่า กันยายน 2018 โครงสร้างพื้นฐานของภาษา Java คลาสและอ็อบเจกต์ : โครงสร้างหลักของโปรแกรม Java Primitive Types : int, double, char, boolean เป็นต้น Control Statements : if, switch, while, for, do-while Methods : การแยกโค้ดเป็นหน่วยที่นำกลับมาใช้ซ้ำได้ Array และ Collection : จัดเก็บและจัดการข้อมูลหลายรายการ Exception Handling : try-catch-finally OOP Co...

Design Patterns in Java Course

สิ่งที่คุณจะได้รับหลังจากเรียนหลักสูตรอบรม Design Patterns in Java

Course Description:

This course introduces students to the fundamental principles and practices of software design patterns using Java. Students will explore various design patterns, understand their implementation, and learn how to apply them to create robust, reusable, and maintainable software solutions.

Course Objectives:

  • Understand the importance of design patterns in software development
  • Identify and analyze common design problems and solutions
  • Learn how to implement creational, structural, and behavioral design patterns in Java
  • Apply design patterns to create flexible and scalable software architectures
  • Gain hands-on experience through practical exercises, assignments, and projects

Design Patterns in Java Course Outline

Module 1: Introduction to Design Patterns

  • Overview of design patterns
  • Importance and benefits of design patterns in software development
  • Types of design patterns: Creational, Structural, Behavioral

Module 2: Creational Design Patterns

  • Singleton Pattern
  • Factory Method Pattern
  • Abstract Factory Pattern
  • Builder Pattern
  • Prototype Pattern

Module 3: Structural Design Patterns

  • Adapter Pattern
  • Bridge Pattern
  • Composite Pattern
  • Decorator Pattern
  • Facade Pattern
  • Proxy Pattern

Module 4: Behavioral Design Patterns

  • Observer Pattern
  • Strategy Pattern
  • Command Pattern
  • Iterator Pattern
  • Template Method Pattern
  • State Pattern
  • Chain of Responsibility Pattern

Module 5: Applying Design Patterns in Java

  • Best practices for implementing design patterns in Java
  • Refactoring and optimizing code using design patterns
  • Real-world examples and case studies
  • Design patterns in Java frameworks and libraries

Module 6: Hands-on Projects and Case Studies

  • Practical application of design patterns in Java
  • Building software solutions using multiple design patterns
  • Group projects and code reviews

Module 7: Testing and Maintenance with Design Patterns

  • Testing strategies for code developed using design patterns
  • Maintenance and evolution of software architecture with design patterns
  • Anticipating changes and adapting patterns to evolving requirements

Module 8: Advanced Topics and Emerging Patterns

  • Exploring advanced design patterns
  • Emerging trends and new patterns in software design
  • Discussion on anti-patterns and pitfalls to avoid

Assessment and Evaluation:

  • Assignments: Regular coding assignments focusing on implementing design patterns
  • Projects: Larger projects involving the application of multiple design patterns
  • Quizzes/Exams: Assessing theoretical understanding and practical application
  • Participation: Contribution to discussions, group projects, and class activities

Prerequisites:

  • Intermediate knowledge of Java programming language
  • Understanding of object-oriented programming concepts

Recommended Resources:

  • "Head First Design Patterns" by Eric Freeman, Elisabeth Robson, Bert Bates, Kathy Sierra
  • "Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software" by Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

สอนสร้างเกมส์บริหารเหตุการณ์ต่างๆในร้านนวด

คู่มือ Java ฉบับทันสมัย (อัปเดตล่าสุดปี 2025)

การใช้งาน RPC (Remote Procedure Call) ด้วย Java พร้อมตัวอย่างเกมออนไลน์ (ต่อ)